Maria Amarinei

Maria Amarinei caută motivațiile și fundamentele pe care sunt clădite căsniciile în mediul rural

 În cadrul proiectului AFCN ”Culese din Rural”, Maria Amarinei va petrece o lună la Telciu, județul Bistrița-Năsăud, în această vară, unde va sta de vorbă cu lumea în vederea realizării unui text la intersecția dintre reportaj și antropologie.

”Ceea ce îmi propun să documentez folosind metoda comparativă sunt motivațiile și fundamentele pe care sunt clădite căsniciile în mediul rural de-a lungul a cel puțin două, poate chiar trei generații. Ceea ce mă interesează în mod deosebit sunt atât configurațiile de motivații externe, cât și motivațille de ordin intern care determină sau au determinat formarea căsniciilor în mediul rural, dar și concordanța acestora cu traseul evolutiv al mariajelor. În primul rând, în ceea ce privește exterioritatea, cadrul trasat va fi definit de influențele pe care factorii de ordin economic, social, politic și de tradiție îl au asupra deciziei de asumare a angajamentului în relațiile maritale. Acest palier va urmări și evoluția în timp a rolului jucat de schimbările din cadrul socio-politic în plan marital. În al doilea rând, îmi propun să explorez și motivațiile interne, de ordin personal, care converg spre formarea legăturilor maritale. În acest sector includ determinațiile legate de valori, gust, mize personale, educație și aspecte morale. În linii mari, proiectul pe care îl propun are ca scop o analiză comparativă a modului în care familiile din mediul rural își clădesc și își consolidează generațional conceptul de „dragoste maritală”, dorind să trasez parcursul evolutiv al acestuia” – Maria Amarinei, rezident ”Culese din Rural”. 

Documentarea realizată de ea va fi completată de o documentare vizuală realizată, timp de o săptămână, de fotograful francez Hervé Bossy, urmând ca o parte din fotografiile realizate să ilustreze viitorul text.

Cine este Maria Amarinei?

Maria Amarinei a absolvit Colegiul Național „Vasile Alecsandri” din Galați în anul 2017, profilul Filologie, Bilingv Engleză. De-a lungul anilor de liceu a fost implicată în activități de voluntariat precum „Shoebox” (edițiile 2013 – 2017) de colectare, achiziționare și donare de daruri pentru copii din medii defavorizate. A organizat alături de asociația Starfish evenimentul „Iarna celor singuri” constând într-o deplasare cu scop caritabil de colectare și furnizare de donații pentru pacienții de la Unitatea Medico-Socială Gănești, în urma căreia a redactat un eseu personal legat de experiență. În anul 2016, a desfășurat în cadrul Filialei nr.1 a Bibliotecii Județene Galați „V.A. Urechia” activități de voluntariat constând în organizarea internă a bibliotecii, lucru cu publicul, îndrumare și asistență în programul de vară pentru copii de școală primară.

Între anii 2014 – 2016 a făcut parte din clubul de teatru al Colegiului Național „Vasile Alecsandri”. De asemenea, în anul 2015, a participat în cadrul competiției „Broadcast Yourself” cu un film de ficțiune realizat alături de colegii săi și a obținut locul al doilea. În anul 2016 a participat la festivalul de creație și interpretare „Ana Blandiana” unde a obținut mențiune la secțiunea de interpretare.

În perioada 2017 – 2020  urmat studiile în cadrul Facultății de Filosofie a Universității din București, programul de Filosofie. În anul al III-lea de studii, a urmat modulul Istoria filosofiei şi filosofia culturii. Pe perioada studiilor de licență a dezvoltat abilități de argumentare, cercetare, gândire critică, comunicare, scriere și organizare. În urma primilor doi ani de studiu a absolvit atât cursuri de etică și filosofie moral-politică, cât și cursuri precum filosofia istoriei, estetică, filosofie greacă, filosofie medievală și filosofie modernă, epistemologie și metafizică. În ultimul an de studii a urmat cursuri de istoria filosofiei românești, hermeneutică, filosofie contemporană și fenomenologie.

În urma studiilor, a redactat o lucrare de licență intitulată „Electra: Două ipostaze ale apolinicului în opera lui Sofocle și cea a lui Euripide”. Lucrarea urmărește operativitatea conceptului nietzschean de „apolinic” în raport cu tragedia greacă și cu perspectiva dionisiacă.

De-a lungul studiilor de licență a organizat două workshop-uri în cadrul cursului de Filosofie Medievală intitulate „Rațiune vs. Autoritate” și „Continuitate între știința medievală și cea modernă?”. În 2018 a făcut parte din comitetul de organizare al Conferinței Naționale „Etica și predarea eticii în învățământul preuniversitar”. În 2019 a colaborat cu asist. univ. dr. Oana Șerban la editarea unei culegeri de texte ale prof. dr. Romulus Brâncoveanu.

În anul 2020 a început studiile masterale în cadrul programului de Master Istoria și Circulația Ideilor Filosofice a Facultății de Filosofie a Universității București. Odată cu urmarea cursurilor de Hermeneutică Filosofică și Gândire Greacă, interesele sale filosofice au migrat

din sfera abordării lui Friedrich Nietzsche a tragediei grecești în sfera gândirii mitologice și a interpretării mitului.

În anul 2021, a publicat în cadrul revistei online LaPunkt articolul intitulat „Feminism gone wrong și geneza unui cult” reprezentând interpretarea filosofică a unui documentar. În același an, a început colaborarea cu revista Scena9 prin publicarea eseului „Satul văzut prin pahar”, care urmărește fenomenul dependenței de alcool în mediul rural din România.

În martie 2021 a început să lucreze în cadrul companiei GSH Media pe un post de Copywriter, unde își desfășoară activitatea profesională și în prezent.

Parteneri: Biblioteca Județeană „George Coșbuc” Bistrița-Năsăud, Decât o Revistă, Scena9, Echinox, Revista Steaua

Parteneri media din Sălaj: Graiul Sălajului, Magazin Sălăjean, Reporter Pur și Simplu, Sportul Sălăjean, Transilvania TV.

Parteneri media din Bistrița-Năsăud: Observator BN, Bistrițeanul.

Proiectul este co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN) și Muzeul Județean de Istorie și Artă Zalău.

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finanțării.