Florin Dumitrescu

Florin Dumitrescu și fascinația pentru piețe.

Cel de-al cincilea autor rezident al programului Culese din Rural, antropologul, textierul și publicitarul Florin Dumitrescu, își propune să exploreze lumea și viețile țăranilor piețari care-și vând mărfurile la piețele din Năsăud și Bistrița.

„Sub îndrumarea regretatului antropolog Vintilă Mihăilescu, fostul meu conducător științific doctoral, am început acum 4 ani o cercetare a etnografică multisituală a piețelor agro-alimentare. Cercetarea și-a dezvăluit cu timpul o importantă dimensiune socio-economică (chiar ecologică), legată de studiul dinamicii sat-oraș și al trasabilității lanțului producător-consumator.

Prin rezidența de o lună în Liviu Rebreanu, județul Bistrița-Năsăud urmăresc să îmi întregesc cercetarea de teren pe segmentul sat-oraș și să explorez prin interviuri și observație participativă legăturile dintre țăranii producători-piețari și clienții lor din urbanul mic și mediu” – Florin Dumitrescu.

Cine este Florin Dumitrescu ?

Florin Dumitrescu se naște în 1966 într-un cartier bucureștean care avea să fie demolat în 1980, pentru a face loc noului centru civic. Florin se desparte astfel de casa părintească, de strada copilăriei și de trei piețe agroalimentare care aveau să fie demolate cu timpul: Piața Unirii, Piața Mărășești și Piața Vitan. Amintirea lor avea încă îl bântuie.

În adolescență, e încurajat să scrie texte de muzică de către Adrian Pleșca (Artan). Debutează în 1992 cu Timpuri Noi și se consacră apoi ca textier al Sarmalelor Reci. De atunci, portofoliul de textier se extinde cu tot mai multe colaborări din zona pop-rock-folk-jazz.

Îndemnat să încerce și versuri „culte, de citit”, Florin debutează ca poet în valul al doilea al nouăzecismului. De atunci continuă să-și publice versurile în volume, antologii și reviste literare.

Faima de textier l-a propulsat, la mijlocul anilor ’90, în publicitate. Asupra publicității își concentrează studiile lingvistice din anii ’90 și doctoratul în socio-antropologie de după 2000, din care a rezultat cartea Tradiții la superofertă. Între socoteala din agenție și cea de la raft (editura Cartier, 2015). Îndrumat de magistrul său, regretatul Vintilă Mihăilescu, Florin a demarat acum cinci ani un proiect de etnografiere a piețelor bucureștene.

În ultimii ani, în paralel cu cercetarea agropiețelor, Florin Dumitrescu ține cursuri pe teme de retorică publicitară și antropologia consumului.

Parteneri: Biblioteca Județeană „George Coșbuc” Bistrița-Năsăud, Decât o Revistă, Scena9, Echinox, Revista Steaua

Parteneri media din Sălaj: Graiul Sălajului, Magazin Sălăjean, Reporter Pur și Simplu, Sportul Sălăjean, Transilvania TV.

Parteneri media din Bistrița-Năsăud: Observator BN, Bistrițeanul.

Proiectul este co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN) și Muzeul Județean de Istorie și Artă Zalău.

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finanțării.